Loods 6

Vanaf maandag 4 september 2023 worden werkzaamheden uitgevoerd aan Loods 6. Deze werkzaamheden betreffen het plaatsten van dubbel glas (HR++) en het herstellen van de houten kozijn van bijvoorbeeld houtrot. Ook gaan we het schilderwerk van de houten kozijnen aanpakken. Het gaat om werkzaamheden aan de IJ-zijde op de 1e en 2e etage.

Wat gaan we doen?

Bouwkundig.

  • Het leveren en aanbrengen van een compleet brandbeveiligingssysteem. Denk hierbij aan: noodverlichting en vluchtwegaanduidingen
  • Het leveren van nieuwe buiten-zonweringen
  • Het repareren van de buitenkozijnen
  • Het compleet opnieuw schilderen van de houten buitenkozijnen
  • Het voorzien van isolerende beglazing in het hoofdtrappenhuis

Technische installaties.

  • Het moderniseren van de toiletten
  • Het vernieuwen van de liftinstallatie
  • De elektrische installatie passen we aan, aan de huidige norm zodat er ook optimaal gebruik gemaakt kan worden van de zonnepanelen
  • We leggen zonnepanelen op het dak ten behoeve van algemene voorzieningen
  • Alle openbare ruimtes worden voorzien van LED-verlichting

Andere werkzaamheden.

Het aantal werkzaamheden zal zeker uitgebreid worden. Hierover informeren wij de huurders zodra dit besloten is. Als we werkzaamheden uit moeten voeren in jouw ruimte maken we hiervoor samen een afspraak.

Planning

In totaal zijn we minstens één jaar bezig. De eerste kleine werkzaamheden zijn al begonnen. Met de grotere werkzaamheden verwachten we na de zomervakantie te starten.

Tijdens de zomerperiode beginnen we al wel met de werkzaamheden op het dak en gevel. Zo profiteren we maximaal van de goede temperaturen in de zomer.

Om de overlast tot een minimum te beperken plannen we onze werkzaamheden zo efficiënt mogelijk in. We verwachten in meerdere korte momenten variërend van 1 uur tot 1,5 week in een deel aan het werk te zijn. Deze planning stemmen we met de huurders af. De gangen zullen gebruikt worden voortransporten naar andere compartimenten. We werken van maandag tot en met zaterdag.

Kantoor Loods6

Tijdens de bouw kan je met je vragen en opmerkingen terecht in het kantoortje in de kelder. We zijn van maandag tot en met zaterdag aanwezig.

Bijeenkomst

Op 6 juli en na de bouwvak periode is er een huurdersbijeenkomst waarop je meer informatie krijgt.

Maatregelen

  • In ateliers worden werkzaamheden uitgevoerd. Je kan hiervan geluidsoverlast ervaren.
  • Er zullen transporten in de gangen en over de terrassen plaatsvinden.
  • Er komt in de kelder een keet voor onze medewerkers en op het achterperron
    komen sanitaire voorzieningen.
  • Op de Surinamekade komen op een aantal parkeerplaatsen afvalcontainers.
  • Periodiek zal er een hijsmoment zijn om de materialen op de juiste plek te krijgen,hiervoor worden een aantal parkeerplaatsen afgezet gedurende een dagdeel.
  • De lift wordt vervangen. Daarom zal de lift tijdelijk buiten gebruik zijn. Er komt in decentrale hal een tijdelijke personenlift naar de 1ᵉ en 2ᵉ etage. Deze kan ook gebruiktworden voor goederen.